Sunday, August 16, 2009

minggu-minggu terakhir

minggu nie, minggu ke 37 aku mengandung..sedang menghitung hari untuk melahirkan baby ku yg ku sayang..huhu..takut gak nie, tapi redahkan jer..
ari sabtu ari tue, aku sekeluarga balik kampung suami ku di teluk mas, melaka. sepupu dia bertunang..sabtu tengahari gerak. bawa sekali beg persiapan aku tuk jadi mama..bila tgok beg tu dlm keter, isk, mcm tak caya jer...sampai melaka, petang..makcik2 smua kata berani betul aku berjalan jauh2, dibuatnyer terberanak kat melaka, tak pasal2 je jd anak melaka..hehe, aku senyum jer. dlm masa yg sama, aku ckp kat baby, tunggu kita balik kl ye sayang..:-)
sabtu petang, aku g dating ngan abang memandangkan esok, 16 ogos adalah hari ulang tahun kelahiran suami ku yg tersayang...g tengok wayang kat dataran pahlawan. nasib baik mak mertua aku faham..dia tak kisah kitaorang g dating...(kalau aku dok umah pun, bukan leh tolong sangat2 pun)..hehhehe...
g tengok G.I.Joe...teringat masa berkasih ngan abang dulu..slalu tengok wayang..bila da jd mak buyung nie, sangat la kurangnyer wayang yang aku dibenarkan untuk menontonnyer...alasan baik aku, nati da ada baby, kmperm da tak leh tengok wayang..memang aku takkan tinggalkan anak aku walau mana pun aku pergi..akan ku bawa..takkan ku biarkan mak mertua aku jaga..sian baby, kan...abang pun takkan bagi tinggal anak dia kat mak dia tuk dijaga..mmm, insyaallah, ye sayang..
malam, tido umah uteh som kat umbai. aku ngan kuarga kak linda je tido umah uteh som. mak ngan kak long tido umah cik nora..tido atas lantai yg sejuk, subhanallah betul2 menguji ketahanan badan aku..sudahnyer sampai kul 3 pagi tak dpt2 tido..satu badan aku sakit. ngan baby asyik bergerak jer, mmg menyukarkan aku tuk melelapkan mata. abang lak, asik kuar isap rokok, mein psp akim patu g lepak ngan akim dan abg apis..ditinggalnyer aku sorang2 kat umah..aku nie, kalau namanyer ada abang kat umah, kalau dia tak tido skali, aku pun tak leh tido gak..memang mata nie tak nak tertutup..isk2,,....
di minggu-minggu terakhir nie, tiap malam aku mimpi yg aku tengah melalui saat melahirkan baby ku..tiap2 malam..hanya satu doaku pada yang maha esa, semoga aku dipermudahkan untuk melahirkan zuriat yg ku kandung ini dengan selamat dan baby lahir tnpa sebarang kecacatan dan diberikan kesihatan yang baik...semoga baby ku ini bakal menjadi anak yg soleh dan patuh pada perintahNya...
* last check up, doc menjangkakan baby akan lahir seminggu lebih awal..kalau sminggu lebih awal , mungkin minggu merdeka tue..kalau tak lahir seminggu lebih awal, baby lahir pada 9 september ye sayang..hehehe...(nice date)

No comments: