Monday, August 10, 2009

apakah ini tanda2 nyer...

wa!!!!..pinggang aku sakit...
citernyer gini, ahad malam, 9 Ogos 2009 ari tue, mak mertua aku wat kenduri arwah abah mertua aku..wat lpas maghrib..selalunyer, aku tak de le selemah ini..maksudnyer, tak de la kena sakit2 badan nie...wat keje pun tak de la seberapa memandangkan perut ku da membesar dengan jayanya...kalau dah duduk kat bawah tue, mmg tak dpt la aku nie nak bangun dengan sendirinyer..kena ada bantuan..da macam oku la plak..muaahhahah..kat umah mak mertua aku lak,simen dia punyer la sejuk..serius..aku mmg tak leh nak pijak kalau tak pakai selipar...sejuk nyer menyucuk2 tulang2 aku weh..
belum pun abis kemas barang2 kenduri, aku da surrender dulu..sbb pinggang aku da menunjukkan tanda2 kesakitan yang agak ketara..masuk bilik, gosok baju sbb isnin keje dik oit...da la kuar awal pagi...selesai gosok baju, pinggang aku nie makin sakit...adus...nak baring telentang jer, kang sesak nafas lak, patu baby kang kejung je dlm perut nie kang..so, tak leh nak telentang..baring la aku dengan keadaan mengiring..si abang tido lagi lambat...dia kemas segala bagai kat luar tue baru dia tido..
sok pagi (isnin pagi) , bangun2 jer, satu badan aku sakit mak oit....kejut abang lak, punye liat nak bangun...g mandi, amek wudhuk..masa tue gagahkan lagi badan aku nie g keje...usai solat jer, aduh mak ai, pinggang aku mkin wat hal,..bayangkan nak rukuk pun seksa, nak sujud pun seksa..ni mmg da parah nie...ckp ngan abang, nak g klinik..tak tahan...dia ok jer...tup2 mata dia lelap ngan keadaan terduduk...da mcm teddy bear yg didudukkan..so sweet..tanya kat abang nak keje ke tak, dia pun tak nak keje.penat sangat katanya..so we all sambung tido balik...
dlm kul 8pg, g klinik..jmpa dok, bg ubat sapu jer...then dpt mc tuk ari isnin jer..
ari nie, selasa, pinggang aku masih sakit...ada yg kata tanda2 nak bersalin..aku pun tak tau...sok ada check up kat HUKM..kalau masih sakit lagi, akan ku tuntut mc dari hspital plak kali nie..huhuhuuhu

No comments: