Monday, June 15, 2009

aku suka no. 7

naper ek aku suka no 7?...mmmm, mungkin disebabkan ini :-
* aku sendiri dilahirkan pada bulan Julai (7)
* kakak kesayangan aku pun lahir bulan Julai - kak inah dan cheche
* adik beradik aku 7 orang
* kawan baik aku pun lahir bulan Julai siap selang sehari lagi...
* aku declare ngan suami ku pun dalam bulan Julai...7 Julai lagi...tahun 2007, so 07.07.07
* Bertunang 17 November..(ada gak la no. 7 tue..)
* wat majlis kahwin kat umah abang pun ada no. 7 gak...(27 Oktober 2008) ..time deepavali tue...3 hari 3 malam majlis kitaorang..penat mmg tak ingat la..sampai demam la cik abang..aku gak yg kuat..hahahha
* Usia kandungan aku ketika ini mencecah 7 bulan...2 month more to go...go ahmad, go mama, heheheh
***************************
masih ku ingat lagi di awal2 perkahwinan aku dan abang...kami disatukan pada 25 Oktober 2008. sebaik sahaja aku selamat dinikahkan , aku telah berjanji pada diriku yg aku akan cuba jadi isteri yang terbaik tuk abang dan jadi mama yang terbaik tuk bakal anak2 kami nanti..hehehe..entah naper aku tak suka gelarkan diri aku ibu bila aku ditakdirkan jadi mak satu hari nanti..mungkin sbb perangai aku sendiri yg tak semegah kot,...heheheh,...pada aku, ibu tue terlalu berat tuk aku tanggung, so better mama,..rock sikit...ngehngehngeh...
sebulan selepas aku selamat dinikahkan, aku mula menjadi tamak..bukan tamak aper..tak sabar pulak nak jadi mama...well, pada yang da berkahwin, for sure, target tuk mendapatkan zuriat pula kan..sama la ngan aku..nak dapatkan zuriat penyambung kasih sayang kami...patu nak bg sepasang cucu pada abah aku..abah aku da ada afni iaitu anak kakak aku..so, masa tue kalau boleh, aku nak prgnant cepat, dan kalau boleh, nak dptkan cucu lelaki...(sesuka aku jer kan nak tentukan jantina zuriat aku, mcm la dalam bidang kuasa aku, subhanallah)..
Oleh kerana target aku terlalu tinggi iaitu nak bunting pelamin, akhirnya aku dikecewakan..aku lupa pada kekuasaan-Nya...terlalu memikirkan sangat, inilah padahnyer...masa tue, baru sebulan, tapi aku nyer kecewa, abang je la yang tau..sian dia,...tak pasal2 kena pujuk aku yg mmg kuat nangis nie..hahahha..dari situ, aku sedar sendiri dan insaf sendiri yang perkara nie semua adalah atas ketentuan yang maha esa..kita cuma perlu berusaha dan jangan lupa berdoa padaNYA....
bulan ke dua, aku masih tak jemu menanti..harapan yang sama tinggi dengan harapan aku dibulan pertama...nampaknya aku ada harapan bila aku terlewat datang bulan..tapi aku takut nak mencuba sendiri..takut kecewa...abang pun tak bagi aku cuba,..siap perhatikan aku lagi takut2 aku beli kid tue tanpa pengetahuan dia..asal masuk watson jer mesti dia mengikut..hahahha..last2 aku beli gak, cuma tak pakai jer..hahahaha..bila da lama sangat tak dtg period, aku tekadkan hati mencuba sendiri di rumah..masa tue, aku sorang kat umah. abang tak balik umah g..da test, bleh plak aku tak nak tengok resultnyer..ntah paper..hahhaha..yerla, aku manusia yg tak suka dikecewakan..terukkan?...alhamdulillah, Allah makbulkan doa ku dan suami...akhirnyer misi ku berjaya..orang pertama yg ku kabarkan adalah suami ku sendiri...mengalir air mata ku disaat ku kabarkan berita gembira ini padanya...terlalu berharga pemberian Allah ini pada aku dan suamiku...lepas tue, mak aku, dan kakak aku..mak aku berikan kata2 semangat yang selama nie tak pernah aku terima daripadanya..sbb mak aku nie pendiam orang nyer..dan aku pun mmg tak rapat dengan mak pun..bila da kwin nie, baru la rapat ngan mak...yelah, da leh share aper2 pun kan...mak dan kakak aku gembira bersama dengan aku...syukur sangat...sebab aku disamping orang2 yg amat menyayangiku...
so, sekarang da nak masuk 7 bulan..rasa mcm baru semalam aku kawin..hahahhaha...
* pada suami ku yg suka buka blog nie sembunyi2, doakan keselamatan Ahmad yer,...doakan juga agar mama kuat hadapi hari2 yang mendatang...
* aku sayang semua yg menyayangi diri ini *

1 comment:

Miz Jac said...

;) dear.. aku pun teringin sangat merasai detik2 beharga tu.. tapi belum ada rezeki lagi.. ehe.. happy sangat tau bile tau ko dah preggy.. (sorry, x sempat meluangkan masa bersama ko time ko masih kat sini.. mmmm.)