Friday, April 3, 2009

permata hati kuarga kami...







nama dia Afni Safiyyah binti Nor Azri..umur baru setahun 4bulan. buat masa nie dia sorang la anak kakak aku, cucu sulung abah dan mak aku..dan anak buah aku (the only one)..nanti bln 9, insyaallah, abah aku akan dpt g sorang cucu iaitu anak aku..hehehehe...






kitaorang sekeluarga sangat lah excited ngan budak kecik sorang nie..nasib la mama dia dok dekat ngan abah aku. so ari2 dia akan dtg umah jenguk atuk ngan nenek dia yg sangat menyayangi dia dan memanjakan dia...(nenada yer!!!)..sebab apa kita orang syg sgt kat dia ek??...1st, dia sorang anak buah pada kitaorang, cucu sulung abah dan mak aku..patu dia sangat comel..cantik, bijak, notty mcm mama dia masa kecik..dan dia katik.hahahahha...(ikut ayah dia,...excetly..muka iras ayah dia, mcm klon..sbb tue kot orang kata kalau anak pmpuan, akan ikut ayah...entahlah..mcm iyer jer...)...






semakin dia membesar, semakin cepat dia belajar...mula2 dia belajar perkataan mama..sound dia sebut mama tue amatlah unik..sangat manja...patu belajar ayah, ayam, itik, atuk, bobob (spongebob) dan banyak g...






akak aku (mama afni ) anta dia ke rumah pengasuh..pengasuh tue pulak banyak mulut..afni da terikut2 da...tiap ari menceceh je mulut dia,..apa yg dia ckp ntah tak faham..ari tue akak aku bawak bercuti, semua binatang kata itik..mein tibai jer..yer la tu je yg dia tau...






dari dia kecik, kitaorang suka bg dia tengok ipin dan upin..dan sehingga sekarang dia amatlah addicted ngan kartun tue...kalau dia meragam, bg je tgok cd ipin upin tue lelamer, kmperm dia senyap..patu pandai lak mengajuk dialog budak2 tue..ayam la, sedapla, hai la..mcm2 la budak tue...nampak jer ikon ipin upin, otomatik dia "hai" tak berhenti2...adoii...letih layan karenah mulut becok dia tue..hahahahah






walaupun dia pmpuan, notty dia mengalahkan budak lelaki...tak reti dok diam..tapi jiwa dia dari kecik nie amatlah lembut @ halus....memang tak leh kita marah dia sikit pun...mesti majuk...bila dia majuk, dia takkan nak ngan kita yg marahkan dia tu...da pandai da tue..saper ajar ntah...






sekarg nie aku tngh ngandung..nak jadikan geng afni nanti..hahaha, nak tgok saper buli saper...tak kisah la baby aku ni laki ke pmpuan, yg penting dia sihat...nanti dia leh jadi kwn afni...






* nak anak sebijak afni...






No comments: