Thursday, December 11, 2008

bosan giler...

kenapa aku bosan?
1. hari2 aku dtg keje, mcm makan gaji buta. sebabnya, aku tak de keje. opis baru aku nie mmg menguji tahap kerajinan aku yg selama ini telah terpupuk stlah 5 tahun bekerja. sblum ni, aku banyak gile kejer. dengan paper kabinet yg tidak berhenti cukup buat aku tak menang tangan untuk menghandlenyer..sekrang nie, surat masuk nak dpt 10 keping pun susah..giler punyer jabatan.
2. bosan dengan tpt aku nie. wlupun baru, aku da rasa bosan. nak tukar tmpt lain yg tak kenal saper aku..senang buka buku baru. yang paling penting, bosan ngan orang kerajaan yang ada nyer lebih bangang dari aku yg tak seberapa pengalamannya. cukup menyakitkan hati bila berurusan dengan org mcm tue. nama jer pangkat tinggi (stkt gred 22, pjam mata je aku leh cpai) tp bangang nyer tak leh nak kata. kata experience 35 tahun tapi failing yg paling membosankan dalam kehidupan kerajaan nie pun boleh tak tau. mmg bangang dan sungguh membosankan. dan sbbkan inilah aku mencari gaduh ngan org yg lbih tua dari aku. tak respect langsung. huh!!
3. bosan ngan sikap diri sndiri dan kwn2. sikap aku yg ego, yg pemarah cukup buat aku bosan ngan diri sndiri. slalu bertanya pada diri kenapa aku mcm nie tapi sampai sudah tak de jalan penyelesaiannya. kwn2 lak, seringkli meninggalkan diriku terkontangkanting. ini lagi buatkan aku nak belah dari sini secepat yg boleh.
4. disbbkan aku yg bosan nie, masa aku dihabiskan dengan layan internet 8jam shari waktu bekerja. bullshit
5. sbbkan aku bosan, ari2 aku ngantuk g keje. bkan sbb bangun lambat, tp sbb tak de keje. dan sbbkan ini, tiap pagi rasa mcm malas gile nak g keje. apa nak buat nie?
* p/s : bosan jadi diri aku yg skarang nie. nak jd yg baru tapi asyik terjadi gak diri yang lama, mcm ner nie...
ayg, tq sbb memahami diri aku yg sungguh mmbosankan ini..

No comments: